Prečo väčšina online zákazníkov nedokončí platbu?

Máte pocit, že objemy predajov v online obchodoch rastú? Váš pocit je podľa štatistík správny. Aký obrovský by ale mohol byť, ak by väčšina ľudí po prezretí tovaru a jeho vložení do košíka objednávku dokončila a tovar zakúpila? Lebo v skutočnosti sa k tomuto kroku dostane len veľmi malá časť zákazníkov. Informácie od LimpiarConVapor.

Prvý krok procesu po vložení tovaru do košíka zohráva v rozhodovaní zákazníka najvýznamnejšiu rolu. Vy ste najbližšie k nákupu a obchod by vám práve vtedy mal proces čo najviac uľahčiť. Ak budete musieť urobiť len zopár kliknutí, obchod si vás získa. Opak je však typickou skúsenosťou mnohých zákazníkov.

Rozmyslieť si nákup

Ak by sa väčšina ľudí v kamennom obchode otočila pri pokladni a svoj nákup si rozmyslela, obchody by boli v panike a situáciu by okamžite riešili. V online obchodoch to zatiaľ búrku nespôsobilo a len niektoré obchody situáciu aktívne riešia a testujú nové možnosti. V online obchodoch sa ľudia pri pokladni obracajú a nákupy si najčastejšie rozmyslia – bez ohľadu na cenu, bez ohľadu na veľkosť obchodu.

Ak platí, že tovar vyberáme pocitovo a rozhodujeme sa emocionálne, takýto prístup sa nestratí ani pri pokladni. Aj tam postupujeme emocionálne. V kamennom obchode pri pokladni neprestane hrať hudba, ktorá nás motivuje. Nezhasnú svetlá a predavači sa neprestanú usmievať. Tak prečo sa z peknej a emóciami nabitej stránky obchodu pri pokladni (online platbe) dostaneme do pochmúrneho sveta online platieb, prihlasovaní, overovaní a zadávaní kódov?

Bariéry pri nakupovaní online

Prihlasovanie na záver tvorí jednu zo zásadných bariér – mejor vaporeta de mano. Prezeráte si tovar, pridávate do košíka a zrazu sa obchod pýta na váš účet. Ak ste v obchode prvý raz, musíte zadávať všetky údaje, vrátane poštovej adresy, adresy pre dodanie, adresy pre faktúru a potom ešte len idete platiť, s čím sa spája zadávanie ďalších údajov. Možno ste si všimli, že obchody sa vás často už v úvode spýtajú, či ste vracajúci sa zákazník a či sa nechcete prihlásiť alebo zaregistrovať a vytvoriť nové konto. Toto je práve spôsob ako na konci transakciu zrýchliť. Pre obchod skvelý ťah, pre vás možnosť ešte raz si to celé premyslieť. Tak zvážte, či sa chcete alebo nechcete prihlásiť. Štatistiky hovoria jasne – len 30% zákazníkov nedokončí platbu, ak boli v tejto fáze už prihlásení.

Niekedy sa pri online nakupovaní môžete cítiť ako pri bežaní maratónu. Aj tam viete neustále kde ste a koľko kilometrov vás ešte čaká do cieľa. Toto využívajú aj obchody pri nákupoch a jasne hovoria na ktorom kroku ste a koľko krokov ešte budete musieť absolvovať. Ak by vás obchody chceli ľahšie získať, mali by sa aj na túto časť nakupovania sústrediť a povzbudzovať vás – už len 2 kroky, už len 2 kilometre. Tak ako pri maratóne.

Už sme spomínali, že situácia pri pokladni v kamennom obchode by nemala byť iná oproti situácii v iných častiach obchodu. Doslovne to platí aj pre webstránku online obchodu. Stránka pre uvedenie platby by nemala byť iná, používať iný dizajn, typ farieb, alebo ani fonty. Štatistiky opäť potvrdzujú, že aj len mierne odlišná farba alebo iný typ písma, či nové tlačidlo „ďalej“ môžu zákazníka odradiť od nákupu.