Crash Bandicoot

Crash Bandicoot je séria videohier, ktorá bola pôvodne exkluzívne vyvinutá pre PlayStation Andym Gavinom a Jasonom Rubinom počas ich pôsobenia pre spoločnosť Sony Computer Entertainment piastra elettrica. Od svojho počatia sa séria objavila na viacerých platformách a prešla rôznymi vývojármi a zahŕňa početné žánre. Séria má celkovo osemnásť hier a predalo sa viac ako 50 miliónov jej kópií po celom svete.

Hry sú väčšinou umiestnené na fiktívnych ostrovoch Wumpa, súostroví, ktoré sa nachádza na juhu Austrálie, hoci iné miesta sú tiež bežné. Hlavné hry v sérii sú z veľkej časti plošinovky, ale niektoré sú aj v rôznych iných žánroch. Protagonista série je antropomorfný vačkojazvec nazvaný Crash, ktorého pokojný život na Wumpa Islands je často prerušený hlavným antagonistom hier, doktorom Neo Cortexom, ktorý vytvoril Crasha a teraz ho chce zabiť. Vo väčšine hier musí Crash poraziť Cortexa a zmariť jeho plány na svetovú nadvládu.

Pri vytváraní úrovní hry vývojári najprv načrtli každé prostredie a neskôr navrhli a vytvorili ďalšie jednotlivé prvky. Zamerali sa na organický pohľad do hry a snažili sa úplne vyhnúť priamym a 90-stupňovým rohom. Umelci nakreslil každý predmet na pozadí v hre pred tým, ako bol vymodelovaný. Umelci mali za úlohu čo najlepšie využiť textúry a znížiť množstvo geometrie. Tmavé a ľahké prvky boli umiestnené vedľa seba, aby vytvorili vizuálny záujem a samostatnú geometriu. Interiér zámku doktora Neo Cortexa bol navrhnutý tak, aby odrážal jeho skrútenú myseľ.

Hra sa prvýkrát stala hrateľnou v júni 1995. Prvé 3 úrovne v hre boli dokončené v auguste 1995. Avšak boli považované za príliš ťažké, ale neskôr hráči riešili hádanky hry príliš rýchlo. Čoskoro prišiel vývojár Rubin s myšlienkou krabice a uvedení rôznych symbolov na bokoch, ktoré mali vytvoriť hádanky. Rozbitie týchto políčok by slúžilo na vyplnenie nudných častí úrovní a dalo hráčovi možnosť zahrať si dodatočné hádanky. Prvá takáto krabica bola umiestnená v hre v januári 1996 a stala sa hlavným prvkom hernej série. Crash Bandicoot sa prvýkrát predstavil na Electronic Entertainment Expo v máji 1996 / barbecue elettrico.

Pri nových úrovniach sa experimentovalo s intenzitou slnečného svetla a hĺbky. Pracovalo sa na úrovni kanalizácie a pridal sa farebný kontrast k úrovniam, aby sa ukázala hĺbka a rozdelila sa tak opakovaná jednoliatosť nekonečných kanalizačných potrubí. Dva z troch nových hier, ktoré nasledovali, boli trojrozmerné a boli vytvorené podľa námetov lietadiel a motoriek. Na vytvorenie arkádovej skúsenosti na úrovni lietadla a ich odlíšenie od letových simulátorov boli nepriateľské lietadlá naprogramované tak, aby preleteli pred hráčom a poskytli hráčovi tak dostatok času na ich zostrelenie predtým, ako sa otočia a strieľajú na hráča zozadu.
Na E3 v roku 2016, po niekoľkých rokoch povestí a špekulácií, bolo oficiálne oznámené, že hra Crash Bandicoot sa oficiálne vráti. Prvý, druhý a tretí titul vyvinutý spoločnosťou Vicarious Visions, nazvaný Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, prichádza na PlayStation 4 30. júna 2017 v spolupráci s firmou Activision. Bude sa jednať o moderné stvárnenie hry z 90. rokov s mnohými detailmi zachovanými z pôvodnej verzie, len s vylepšeným dizajnom a novými príbehovými líniami. Hráči na celom svete si budú môcť zaspomínať na svoje detstvo a deti si budú môcť vyskúšať túto klasiku.